2009-12-02

Klänningen är klar

fast inte fotad än. Orkar ingenting just nu för jag mår uselt. Förklaring kommer senare. Har inte påbörjat nått nytt för jag bestänmde att lillas tröja måste bli klar först. Om jag orkar vill jag sy snart också, i nattågstyget jag inköpt...

Tja det tog sin tid men här är klänningsfotot...

Mönster: Femina - urklipp från mammas gömmor. Omräknat för annat garn så klart.

Garn: Drops BabyMerino - underbart att sticka i underbart att vara klädd i! 5-åringen som är mycket skeptisk till stickat ville omedelbart ha en tröja.

Tid: Tja, många, långa timmar framför tvn. Hela klänningsdelen är stickad på rundsticka så det är ett inte-titta-på-stickorna-projekt. Så lättstickat men stort.

1 comment:

Pyssellycka said...

Tråkigt att höra att du inte mår bra. Hoppas att det är övergående...