2008-08-26

Dockkläder

Våra dockor har mest gått nakna men nu tänkte jag att det skulle bli ändring på det. Förvirrande nog heter alla dockor i vårt hus Jussi. Här är två av Jussi:


Korthåriga Jussi har trikåtröja och vita kalsonger. Långhåriga Jussi har vit t-shirt, randig kjol, röda galonbyxor och blå galonstövlar.


Underbyxor har hon naturligtvis också fått.


Jag tänkte att de skulle kunna byta kläder men de är ju lite olika tjocka så det blir nog till att sy mer...

Till sist manekängar Jussi med den prinessklänning som vi gav bort i 4-årspresent i helgen.

Förutom några byxor till tänkte jag sy fler regnkläder. Det ska finnas stövloar, byxor och regnjacka till båda dessa Jussi och till Dockan Anna som också vill gå ut och leka i regnet.

Dessa två dockor har jag naturligtvis också sytt men det är ett tag sen. Den smala långhåriga Jussi sydde jag för många år sen, närmare 10 tror jag lite som ett terapiarbete. Andra Jussi syddes till min son förra sommaren.

No comments: