2008-04-23

Utekläder


När H var liten åkte han alltid vagn för vi gick bara på promenader. S är ju andra barnet och tillbringar mycket tid på lekplatser och det ställer lite andra krav på kläderna. Jag gick och köpte en fleecejacka till henne och ett litet tag senare (typ en 10 minuter) fick hon en bebispresent, en stickad traktormössa! Ja det är lite svårt att se för mössan snodde runt lite men det blå på mössan är en traktor. Och eftersom mössan och jackans gröna foder passade så himla bra ihop så blev liksom matchat och jag tyckte att jag nog kände igen den där gröna nyansen. Väl hemma kollade jag tyglådorna och hittade den gröna hilcovelouren! Så blev det ett par gröna velourbyxor vändsydda med windstopperfleece. Det blev fötter på byxorna så klart, hon är för liten för skor och strumpor åker ju bara av helatiden.
Mönster: Eget.
Tyg: Hilcovelour som Fiffilurens mamma köpt åt mig och windstopperfleece fyndad på symässan.
Tidsåtgång: 2 timmar kanske.

2 comments:

Anonymous said...

Hihi vad söt hon blev :-)

Snygg klänning du har på dig förresten......... *L*

Tyrvi said...

Ja visst är hon en sötnos! Och H är så nöjd med att han också har en traktormössa. De är så söta när båda har sina på sig.

Och jag älskar min klänning!