2008-02-07

Pyjamasprojektet är påbörjat...


Av Kanintyget ska det sys pyjamasar till hela min familj. Hittills är dessa byxor till mig klara och helt underbara att sova i.

H ska få en pyjamaströja och ett par bruna byxor till.

S ska få en lekdräkt/pyjamas och en filt.

Mönster: Ottobres 3/4 velourbyxor i storlek 170 cl. Wow! De är verkligen stora i stolekarna dessa Ottobre mönster. I längd är dessa byxor som de borde vara trots att jag bara är 160 lång. Men i vidd är de perfekta trots att jag är minst 10 cm bredare över baken just nu än vad som deras mätningar säger att flickor 170 långa ska vara. Det är rätt absurdt. Om de var sydda till en tjej som hade de mått som anges hade de varit jättepösiga!

Tyg: Kanintyg från jnydesign.

Tid: Ca 1½ timme.

2 comments:

Gekko said...

De ser jättesköna ut! Jag har samma erfarenhet med Ottobres mönster fast från damstorlekarna. Jag tog mått på mig till aminingströja och jämförde med Ottobres tabell men bestämde mig för att gå ned ett par storlekar. Tur det för 2 storlekar mindre än jag skulle haft enligt deras tabell var ändå stor! Galet...

Thea said...

Mysiga! Och vilken tur att jag har det numret av Ottobre. helt klart att jag måste ta en närmare kik...