2007-09-20

Grymt trött just nu!

Har slutat sova och mycket jag gör blir inte så bra som jag önskar så det ligger lite grejor för sprättning och ännu mer som ska sys klart.

Amningsklänningen tex. Den fick ett för långt övre framstycke som måste kortas om den ska bli riktigt praktisk. Det kommer att bli gjort men tar nog tid.

Yllejackan. Vet inte om jag orkar sprätta kantband så jag kanske bara kortar ärmfodret och syr klart jackan. Annars är den snart för liten för H.

H´s nya gröna hundtröja ska jag sy fast applikationen på och sen ska tröjan sys ihop. Jag har i alla fall lyckats stärka (heter det så?) tygerna så att trikån inte ska dra sig så mycket när jag syr fast applikationen. Tyget är doppat i potatismjölsvatten och sen strykt så att det är nästan helt stelt. Annars är tyget mycket töjbart och lite slinkigt och vore en mardröm att göra applikationer på med maskin som jag hade tänkt.

Bebis har bara en omlottis tillklippt men sen är det ju den där lekdräkten som jag inte lyckas besluta mig för om den ska duga eller om jag verkligen ska orka sprätta igen...

2 comments:

Botilda said...

Smart, smart att stärka tyget! Det kanske är det man ska göra när kanterna krullar sig också.

Orken kommer tillbaka - ta en liten paus bara!

Gekko said...

Men vad jobbigt att inte sova! Känner igen mig, har en tendens att vakna vid fyra och sen inte kunde somna igen. Graviditetsfenomen?
Jag borde också testa potatismjöl, har precis köpt hifix (påstrykbart på båda sidorna) istället. Det är ju lite dyrare...