2007-05-27

Bebispresenter!


Jaha, detta har jag hållit på och sytt på i evigheter! Har varit ett h-ete att få snyggt och klart. Detta översta är Vs lektäcke numer och på nära håll ser man alla skavanker jag retar mig på. Tur jag slipper titta på det hela tiden :-)


Det här är fiffilurens lektäcke. Det blev lite bättre, fast snett och vint. Tyglaparna är både trikå och vävda tyger och det kan inte rekomendreas att sy ihop dessa till lapptäcken! Jag fick slänga första försöket och sen stryka på mellanlägg på alla lappar för att få mer stadga. Kanten och baksidan är vanlig lakansväv som inte alls har tillräcklig stadga för att ramen skulle bli riktigt bra.

1 comment:

Fiffiluren said...

Fiffiluran med mamma är så glada o nöjda över presenten. :-) Fiffilurens täcke är inte alls snett och vint! utan bara alldeles underbart. Idag träffade vi majmammorna och då hade vi med lektäcket, som gjorde stora ögon :-)